sâmbătă, 26 iulie 2008

501/502: „Îngerul baroc” cu şase sau opt cilindri

Din cauza pierderii fabricii de la Eisenach, a fost foarte greu pentru BMW să-şi croiască un nou început după război. Abia în 1951 BMW a prezentat un nou model la salonul auto de la Frankfurt: 501. Supranumit şi "îngerul baroc" din cauza linilor curbe ale caroseriei, acesta a oferea o multitudine de rafinamente inginereşti. Şasiul foarte docil a fost aplaudat. Chiar şi transmisia, care avea plasat schimbătorul pe coloana de direcţie, oferea ceva nou: în loc să fie ataşată direct motorului, cutia de viteze cu patru trepte complet sincronizate, era situata sub scaunele faţă, şi era conectată la propulsor prin intermediul unui ax articulat. Acest aranjament avea avantajul de a permite crearea unei suspensii motor foarte rafinată. Motorul cu şase cilindrii, o versiune modificată a celui de pe 326, dezvolta 65 CP şi se comporta exemplar, excelând prin rafinament în 501.

Trei ani mai târziu, "îngerul baroc" a creat senzaţie: când BMW 502 a debutat la salonul auto de la Geneva, jurnaliştii au primit cu un entuziasm nedisimulat primul motor din aliaj uşor din lume pe o maşină de serie şi primul motor în opt cilindrii de după război: "Noul motor cu opt cilindrii in V fabricat din aliaj uşor de BMW este probabil cel mai bun exemplu, văzut vreodată, de excelenţă în inginerie din Europa sau SUA." - comenta revista auto Motor-Revue.

Niciun comentariu: