sâmbătă, 26 iulie 2008

335: Regele nou construitelor autostrăzi

La sfârşitul anilor 30, firma Bayerische Motoren Werke, pe scurt BMW, a devenit unul dintre cei mai prestigioşi producători de automobile din Germania. În doar zece ani BMW a reuşit să devină dintr-un producător sub licenţă de maşini mici, obişnuite, într-un producător de automobile care oferea o variată gamă de performante maşini sport. Când în 1937 BMW s-a aventurat în segmentul performant de lux, odată cu lansarea lui 327, o maşină convertibilă, care a fost la scurt timp urmată de o elegantă versiune coupé şi o berlină era singurul model neinclus încă în acest portofoliu.

La sfârşitul anului 1937 şi începutul anului 1938, BMW a decis să urmeze exemplul modelului cu patru uşi 326, în loc să dezvolte o berlină de la zero. În 1939 a fost lansat 335, o versiune mai mare a lui 326 cu un ampatament mărit şi un nou motor şase în linie cu capacitatea de 3.5 litri. Această maşină a fost dezvoltată pentru a fi folosită pe autostradă la viteze mari de deplasare. Motorul, al cărui arbore de distribuţie plasat lateral, nu folosea un lanţ ci roţi dinţate, producea 90 CP şi o viteză maximă de 145 km/h. Arcurile de torsiune erau plasate longitudinal pe puntea rigidă spate şi maşina era echipată pentru prima oară cu o cutie de viteze cu patru trepte complet sincronizată.

Acelaşi an, în care printre altele a avut loc premiera filmului "Pe Aripile Vântului" şi primul televizor din Germania a fost prezentat publicului, s-a sfârşit tragic: pe 1 septembrie, provocat de Hitler, începea al Doilea Război Mondial.

Niciun comentariu: