sâmbătă, 26 iulie 2008

328: O maşină sport devenită legendă

Lansarea lui 326 în 1936 a fost repede urmată de încă o surpriză pe circuitul de la Nurburgring în 14 Iunie, când cel mai nou BMW, şi anume 328 şi-a făcut apariţia în public: „Este incredibil ceea ce Henne poate să scoată din acest motor de 2 litri. Ce acceleraţie superbă! Ajunge pe linia dreaptă şi apoi pe curbele circuitului… această maşină sport este mai rapidă decât orice altă maşină cu un motor supra-alimentat! Cu un avans clar, Henne trece linia de sosire…”

Ceea ce „Motorwelt” a descris atât de entuziast a fost rezultatul unui dezvoltări foarte rapide. Inginerii, mecanicii şi proiectanţii de la departamentul de dezvoltare din München au avut foarte puţin timp şi bani pentru a crea această maşină sport. Au trebuit să se concentreze pe ceea ce era esenţial şi poate acesta este motivul care a făcut ca maşina să aibă un aşa succes. La scurt timp BMW 328 s-a poziţionat într-o poziţie dominantă în clasa sa, surclasând chiar şi competitori cu semnificativ mai puternice. Un maxim de 80 CP la o greutate de 830 kg a ajutat ca elegantul model de serie bazat pe roadster iniţial să dezvolte o putere impresionantă.

Între aprilie 1936 şi septembrie 1939, au fost produse 464 BMW 328. Până in 1940 această maşină sport a participat în 172 curse naţionale şi internaţionale, obţinând 141 victorii, multe dintre care au fost legendare precum victoria pe echipe dar şi în clasamentul total în cursa Mille Miglia din 1940. Folosind caroseria roadster-ului şi a coupé-ului special realizată de „Carrozzeria Touring of Milan”, 328-ul a străbătut cele 1.000 de mile (1.600 km) cu o viteza medie de 166.7 km/h. Tabla subţire din aluminiu a acestor caroserii „Superleggera” a fost fixată direct pe delicatul şasiu tubular space frame, dând coupé-ului o greutate de numai 780 kg şi o viteză de top de 220 km

Niciun comentariu: