sâmbătă, 26 iulie 2008

326: BMW ajunge în frunte

Pe 15 Februarie 1936 BMW a produs senzaţie la Salonul Internaţional de la Berlin. BMW 326 a celebrat debutul său ca un model inovator atât stilistic cât şi în ce priveşte tehnologia. Inginerii BMW au creat un model de clasă medie complet nou, folosind un şasiu jos tip cutie cu o rezistenta la torsiune mare, o axă spate silenţioasă şi arcuri lamelare transversale pentru axa faţă.

BMW 326 a fost disponibil in varianta berlină dar şi două uşi sau patru uşi convertibil.

326 a fost una dintre cele mai moderne maşini ale timpului. A fost primul BMW cu o caroserie fluidă, frâne hidraulice şi roată de rezervă ascunsă. A fost propulsat de un 6 cilindrii in linie de 2 litri, cu două carburatoare, a cărui putere maximă de 50 CP a fost transmisă la roţi, în treptele 1 şi 2, de o cutie de viteze parţial sincronizată cu 4 trepte şi ambreiaj. Viteza maximă atinsă a fost de 115 km/h.

326 a fost primit cu mult entuziasm de către public. Cu aproape de 16.000 unităţi vândute acest model a fost cel mai bine vândut model BMW înainte de al doilea război mondial.

Chiar şi aşa, această maşină a rămas o alegere exclusivistă. Modelul cu 2 uşi convertibil spre exemplu, costa 6.650 RM (Reichsmark). Prin comparaţie maşina viitoare Volkswagen trebuia să fie vândută cu 1.000 RM (Reichsmark), dar chiar şi la preţul acesta era un lux pe care majoritatea oamenilor obişnuiţi nu şi-l puteau permite.

Niciun comentariu: