sâmbătă, 26 iulie 2008

303: Primul BMW cu un motor cu şase cilindrii în linie

In 1933, BMW a prezentat BMW 303 care a marcat începutul unei tradiţii glorioase şi de lungă durată, anume cea a motoarelor cu şase cilindrii în linie. 303 a fost primul automobil pe care distinsul calandru BMW, binecunoscut nouă azi, a fost folosit: grila-rinichi. Nou dezvoltatul motor de 1,2 litri, cu şase cilindrii în linie s-a dovedit a fi foarte silenţios dar şi foarte sprinten şi dezvoltă un maximum de 30 CP, ceea ce făcea ca modelul cu patru locuri să atingă chiar şi 90 km/h.

Chiar şi aşa capacitatea cilindrică a lui 303 nu a fost suficientă pentru a poziţiona maşina în segmentele superioare. De aceea capacitatea a fost mărită de la 1,2 la 1,5 litri şi în final la 1,9 şi 45 CP. În felul ăsta modelul 319, măsurând 3,9 m în lungime a intrat în fabricaţie. Ca noutăţi, a beneficiat de palete radiator automate şi amortizoare telescopice. Motorul a excelat prin rafinament, vibraţii puţine şi o forţă de tracţiune excelentă.

Niciun comentariu: