sâmbătă, 26 iulie 2008

Istoria in ordine cronologica a fabricii BMW







Pionieri ai aviatiei, Kerl Rapp şi Gustav Otto, au construit fabrica de motoare şi avioane în perimetrul Oberwiesenfeld, primul aeroport din München. Aceasta linie de producţie urma să formeze nucleul lui Bayerische Motoren Werke – BMW.
1916 Bayerische Flugzeugwerke (BFW) a fost format din Otto Werke. Datorită procesului complex de înfiinţare al companiei, în anul 1922, data de 9 martie 1916 a fost declarată retrospectiv, data oficială a fondării BMW AG.
1917 Rapp-Motorenwerke a fost redenumită Bayerische Motorenwerke GmbH. Primul produs BMW, motorul pentru avioane IIIa, a trecut cu succes primele teste. Propulsorul rotativ colorat în alb şi albastru, a devenit sigla oficiala a companiei. Un an mai tarziu, BMW GmbH a fost transformat în societate publică pe acţiuni (AG).
1919 Prima dovadă a capabilităţilor excepţionale ale motoarelor BMW a fost recordul mondial de altitudine de 9.600 de metri. Cu toate aceastea, la sfârşitul primului război mondial, tratatul de la Versailles a interzis producţia motoarelor de avion în Germania pentru o perioada de câţiva ani. BMW a fost forţat să îşi îndrepte atenţia către alte produse.
1922 Numele BMW şi producţia de motoare au fost vândute către BFW. Noul BMW AG a reînceput munca în halele de producţie ale BFW. În ziua de astăzi, sediul principal BMW şi Fabrica 1 se află în continuare în acest loc.
1923 Urmând producţia primului motor Boxer în 1920, care furnizat constant mai multor producători de motociclete, BMW a dezvoltat propria motocicletă, R 32. Aceasta a inclus principii de design, care rămân caracteristici distinctive ale motocicletelor BMW până şi în ziua de astazi. Un motor Boxer flat-twin montat transversal şi cu o transmisie cardanică.
1928 Încurajat de succesul avut în domeniul motoarelor de avioane şi în cel al construcţiei motocicletelor, BMW şi-a mutat activitatea în domeniul producţiei de maşini după achiziţionarea fabricii Eisenach. Maşina produsă acolo sub licenţă, DIXI 3/15 PS DA1, a fost uşor modificată de către BMW, odată cu aplicarea siglei BMW.
1929 Pe data de 22 martie, primul automobil BMW a fost produs la fabrica Berlin-Johannisthal: BWM 3/15 PS care a fost conceput pe baza lui Dixi 3/15 PS.
1932 Primul vehicul pe patru roţi care a fost produs în totalitate de către BMW a fost modelul 3/20 PS cu variantele sale AM 1, AM 3 şi AM 4.
1933 BMW 303, care a apărut în 1933, a fost primul model care să încorporeze un motor avansat de 6 cilindri şi a fost primul care să aibă un stil cu totul distinctiv. Grila radiatorului a fost concepută sub forma a 2 rinichi, un semn distinctiv al BMW care poate fi remarcat până şi pe maşinile de astăzi. Alte modele berlină, coupé, decapotabil şi roadster au fost produse într-o succesiune rapidă.
1934 Motoarele radiale ale BMW erau fiabile, puternice şi ca urmare erau folosite în multe tipuri de avioane, printre care şi faimosul avion german al anilor ’30 şi ’40, Junkers 52.
1936 BMW 328 s-a dovedit a fi cea mai de success masină sport cu motor de 2 litri a erei sale.
1937 Ernst Henne a stabilit un record mondial de viteză de 279,5 km/h cu o motocicletă BMW, record care avea să dureze timp de 14 ani.
1939 Georg Meier, cu o motocicletă BMW supraalimentată, a fost primul concurent din afara Marii Britanii care să câştige competiţia Senior TT din Isle of Man călare pe un model străin de motocicletă.
1940 După victoria BMW din 1938, în cea mai acerbă cursă de maşini, competitia italiana Mille Miglia, echipa formata din Huschke von Hanstein şi Walter Bäumer, a obţinut în 1940 victoria într-un BMW 328 MM Coupé. BMW de asemenea a câştigat premiul la concursul individual din competiţie.
1944 Cu ajutorul turbinei BMW 003, BMW a construit unul dintre primele motoare radiale produse în serie. A fost folosit pe modele de avioane cum ar fi Me 262, Arado 234 şi He 162.
1945 Sfârşitul celui de-al doilea război mondial, a reprezentat un dezastru pentru BMW. Fabricile sale de producţie au fost în mare parte distruse sau dezafectate, iar fabrica Eisenach a fost pierdută în zona sovietică ocupată. Pe lângă asta, producerea produselor sale tradiţionale a fost interzisă.
1948 Forţele aliate au permis reluarea producţiei de motociclete de către BMW. Motocicleta cu un singur cilindru R 24 s-a dovedit a fi un succes.
1952 BMW 501, supranumit şi “Îngerul Baroc”, datorită formei sale alungite, a fost prima maşină postbelică a companiei şi a fost produsă la fabrica din München. Un model evoluat, a fost creat doi ani mai târziu sub numele 502, propulsat de un motor V8 din aluminiu.
1955 Cu ajutorul lui BMW 597 şi BMW 503, BMW a intrat în segmentul maşinilor sport şi coupé de lux. Dar piaţa maşinilor de dimensiuni mari nu era foarte dezvoltată. Răspunsul BMW în clasa maşinilor de dimensiuni mici a fost Isetta “Motocoupé”, cu o uşă cu deschidere spre faţă. 1957 a fost anul lansării lui BMW 600, o versiune puţin mai mare care şi care dispunea în spate de două locuri şi o uşă adiţională.
1959 Datorită decăderii producţiei de motociclete şi lipsei unei strategii clare pentru modele pe patru roti, BMW este lovit de o criză şi ameninţat sa îşi piardă independenţa. Dar datorită patriotismului muncitorilor săi, a micilor întreprinzători şi comercianţi, a reuşit să evite o vânzare a companiei la Adunarea Generală anuală din 1959. Acest lucru a câştigat încrederea industriaşului Dr. Herbert Quandt, care a devenit acţionarul principal al BMW, el şi familia sa incă deţinând această poziţie şi în ziua de astăzi.
1962 O revizie radicală a gamei de modele a reprezentat o adevărată revitalizare a companiei. BMW 700, lansat în 1959, a atins pentru prima dată un număr semnificant de vânzări. Lansarea lui BMW 1500 a fost începutul aşa zisei Noi Clase şi a marcat începutul unei neaşteptate poveşti de succes. Maşini sportive, compacte şi puternice au devenit încă o dată atributul principal al mărcii BMW.
1966 Introducerea seriei 02 în 1966 a confirmat aceasta reorientare. Succesele în vânzări au încurajat compania să adopte în gama de modele şi o berlină şi un coupé de dimensiuni mai mari, cu motoare în 6 cilindri, începând cu BMW 2500 şi până la 3.0 CSL.
1967 BMW a preluat conducerea companiei de maşini Hans Glas, împreună cu fabricile sale de producţie din Dingolfing şi Landshut.
1969 Datorită lipsei de capacităţi de producţie, construcţia de motociclete a fost mutată din München la Berlin-Spandau, unde a fost începută dezvoltarea şi construcţia noului model seria 5.
1972 Pe parcursul a mai mult de 10 ani compania a avut o traiectorie ascendentă continuă. Fabrica de producţie din München nu mai era capabilă să satisfacă cererea pieţei şi astfel noi capacităţi de producţie au fost necesare pentru construcţia noii serii 5. O nouă fabrica a fost construită pe un teren din Dingolfing, care rămâne în continuare şi astăzi cea mai mare fabrică de producţie BMW.

Sediul principal al companiei a fost de asemenea mutat. În apropierea complexului Olimpic din München, Turnul BMW, poreclit Patru Cilindri, a fost ridicat prin metode de construcţie ultra-moderne fiind semi-suspendat pe o fundaţie de dimensiuni mai mici. În imediata vecinătate a acestui turn a fost construit Muzeul BMW.

In acelaşi an prima fabrică de asamblare BMW de peste hotare a fost pusă în funcţiune în Africa de Sud.

Globalizarea vânzărilor şi a marketingului avea să înceapă în 1973 odată cu înfiinţarea BMW Franţa, care a fost urmată de înfiinţarea de filiale în toate punctele cheie ale lumii.

1973 Toate activităţile companiei din domeniul curselor au fost unite sub umbrela BMW Motorsport GmbH. BMW a fost mereu încrezător în curse. După 20 de victorii în cadrul campionatelor mondiale de motociclete cu ataş începute în anul 1954, compania sărbătorea acum triumfuri importante cursele destinate maşinilor de serie şi Formula 2. 1978 a fost anul lansării maşinii sport pur-sânge BMW M1, care a produs senzaţie pe circuite în versiunea de curse Procar.
1975 Seria 5 a fost urmată în 1975 de seria 3, care a înlocuit modelul 02, iar mai apoi, în 1976 de seria 5 Coupé, iar în 1977 de seria 7 şi constituind o revenire în clasa de lux.
1982 Primele motoare BMW au ieşit pe linia de producţie a fabricii BMW din oraşul din nordul Austriei, Steyr. Alături de München, aceasta este a doua fabrică de motoare a companiei. Centrul de cercetare pentru tehnologia diesel a fost de asemenea constituit aici.
1983 În prima parte a anilor ’80, încurajat de succesul în Formula 2, BMW a mai urcat o treaptă în topul sportului motorizat: Formula 1. Victoria nu s-a lăsat mult aşteptată: după doar 630 de zile, echipa BMW Brabham împreună cu pilotul său Nelson Piquet au câştigat campionatul mondial de Formula 1.
1985 În 1985 a fost începută munca într-un centru de cercetare special. Noul Centru de Dezvoltare şi Cercetare (FIZ) a adus împreună sub acelaşi acoperiş toate ariile de cercetare ale companiei. De la inaugurarea oficială a centrului în 1990, un personal calificat în număr de 6.000 de persoane a colaborat pentru avansarea tehnologiei BMW din viitor.
1987 BMW 750i a fost lansat drept primul model cu 12 cilindri după mai mult de 50 de ani.

Pentru a veni în ajutorul fabricii principale din München şi pentru a face faţă cerinţelor pentru seria 3, BMW a deschis cea de a treia fabrică de maşini în Regensburg.

1990 Înfiinţarea BMW Rolls-Royce GmbH, cu fabrici în Oberursel lângă Frankfurt şi Dahlewitz în afara Berlinului, a marcat o întoarcere temporară la origini. Compania a dezvoltat şi a produs motoare pentru avioane de afaceri de dimensiuni mari şi pentru avioane de cursă scurtă. În 1999 BMW a vândut partea sa de acţiuni către partenerul Rolls-Royce în schimbul a 10% din acţiunile Rolls-Royce plc.
1994 Cu perspective de a deveni un producător cu o gamă largă şi penetrând cu uşurinţă segmente ale pieţei nereprezentate înca de BMW, compania a cumpărat cel mai mare producător de maşini britanic, Grupul Rover, şi a pornit un plan de modernizare completă pentru fabricile şi produsele mărcilor Rover, Land Rover, MG şi Mini.
1995 Doar 2 ani mai târziu, a fost începută munca în prima fabrica din America, fabrica din Spartanburg în South Carolina care a fost pusă în funcţiune pentru a satisface piaţa mondială cu modelele Z3 şi începând cu 1999, noul X5.
1997 Primul model cruiser a fost inclus în gama de motociclete BMW, modelul R 1200 C. Un an mai târziu un nou tourer de lux avea să urmeze prin modelul K 1200 LT.
1998 BMW a obţinut dreptul de a folosi numele Rolls-Royce şi în urma unei înţelegeri cu Volkswagen AG, urma să le activeze în 2003. Între timp a fost dezvoltat un nou model Rolls-Royce şi un nou sediu al companiei şi o fabrică urmau să fie construite în Goodwood în sudul Angliei.
1999 BMW X 5 Sports Activity Vehicle a fost lansat la salonul auto de la Detroit.

BMW a câştigat o victorie istorică prin câştigarea competiţiei de anduranţă de 24 de ore de la Le Mans.

La salonul auto de la Frankfurt, BMW a prezentat maşina sportivă de vis Z8 şi conceptul Z9 Gran Turismo Coupé dezvăluind un colţişor din o nouă era a designului automobilistic.

2000 La trecerea în următorul mileniu, BMW a revenit în Formula 1. Ralf Schumacher a ocupat locul trei pe podium chiar după prima cursă. La sfârşitul sezonului echipa BMW Williams a ocupat locul al treilea în clasamentul constructorilor.

A fost introdus un cu totul nou concept de vehicul destinat a învinge în bătălia cu traficul urban: BMW C1.

Grupul BMW a întrerupt implicarea sa în Rover. Rover şi MG au fost vândute către grupul investitor britanic Phoenix, în timp ce Land Rover a fost luat de către Ford Motor Company. Sigla de la MINI a fost reţinută. Grupul BMW s-a regrupat: în viitor se va concentra exclusiv asupra vârfului de gamă al mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce.

Cu ocazia Expo 2000 în Hannover, compania a lansat campania “CleanEnergy” – un pas în domeniul metodelor de propulsie neconvenţionale. După două decenii de cercetări în acest domeniu, o flotă de 15 modele BMW 750hL, alimentate cu hidrogen au fost introduse în teste.

Grupul BMW stabileşte un alt record în 2002: sunt produse mai mult de 1 milion de vehicule ale mărcilor MINI şi BMW.

2003 Pe 1 Ianuarie 2003 cheile primului Rolls-Royce Phantom construit manual şi produs la fabrica din Goodwood, au fost înmânate unui client.

Intrând într-o strânsă colaborare cu firma chineza Brilliance în martie, grupul BMW a făcut un pas decisiv pentru a îşi consolida poziţia într-una dintre cele mai promiţătoare pieţe din lume.

Lansarea în vara anului 2003 a noului BMW seria 5, echipat cu noi şi inovative tehnologii, a fost urmată de o sporire a cifrelor de vânzări.

În toamnă, BMW a prezentat publicului 2 noi modele, BMW seria 6 Coupé şi BMW X3, accentuând în acest fel în continuare orientarea constată către dezvoltarea vârfurilor de gamă în toate segmentele de piaţă. Cele 2 modele au fost lansate în Ianuarie 2004.

Pentru echipa BMW Williams F1 sezonul de Formula 1 se termină cu locul al doilea în clasamentul constructorilor din campionatul mondial de Formula 1. Fiabilitatea incredibilă dovedită de motoare, cele 12 clasări în primele 3 locuri şi finişuri palpitante au adus echipa pe noi culmi ale succesului.

La sfârşitul anului 2003, grupul BMW a stabilit un nou record de vânzări: depăşirea a 1,1 milioane de unităţi BMW, MINI şi Rolls-Royce vândute. Rezultatele obţinute le-au depăşit pe cele din anul precedent cu 4,5%. De asemenea vânzările de motociclete crescut cu 0,4%. De asemenea pe piaţa forţei de muncă, grupul BMW a jucat un rol important, creând mai mult de 3.000 de locuri de muncă în 2003.


Niciun comentariu: