sâmbătă, 26 iulie 2008

Istoria automobilelor BMW

Dixi: mai mare înăuntru decât afară

Caroseria cu două uşi a nou-venitei era făcută din oţel, o premieră în acest segment. Dixi era propulsată de un motor răcit cu apă in 4 cilindri, cu capacitatea de 750 cm3 şi care dezvolta o putere maximă de 15 cai putere (CP). Structura consta din bucăţi de tablă nituite. Ambele punţi erau rigide. "Mai mare înăuntru decât afară", a devenit primul slogan comercial al programului BMW.

3/15 PS nu a fost dezvoltat în întregime de BMW. Original, responsabilii BMW aveau în minte un model total diferit. Între 1918 şi 1928 prototipuri foarte diferite au fost luate în considerare şi BMW a dezvoltat maşini mici, medii şi mari, unele dintre ele utilizând motoare transversale sau tracţiune pe faţă. În 1928, consiliul director, a decis sa producă sub licenţă un model deja finisat şi foarte promiţător. In final, Dixi 3/15 PS a fost ales, şi a fost nevoie să fie produs sub licenţă la Eisenach, ca o copie fidela a Austin Seven, o mică maşină, simplă, cu 4 cilindri şi cu prezenţa unei maşini de clasă superioară. Dezvoltarea acestui Austin a fost făcută în Anglia începând cu 1922 şi a fost inspirată de faimosul model Fort T.

Înainte ca BMW să înlocuiască centaurul Austin de pe calandru, cu sigla BMW, BMW a mai făcut ceva; a adus tehnologia maşinii la zi. Cum timpul era preţios - alţi producători deja aveau pe piaţă modele mici - inginerii s-au limitat la crearea unei caroserii noi. În acel timp, primele caroserii, fabricate integral din oţel au fost produse de Ambi-Budd pentru câteva companii, la o mare fabrică de caroserii din Berlin. Aceasta a fost prima caroserie pe care BMW avea s-o folosească.

Niciun comentariu: